Blog Kampanii

Poznaj zalety zbożowej diety razem z całą rodziną!

Wspólne gotowanie i pieczenie z dzieckiem przynosi wiele korzyści! Nasze pociechy mają okazję odkrywać nowe smaki i produkty, a my – rodzice, w przystępnej formie przekazać kilka zasad prawidłowego żywienia. Dodatkowo jest to doskonała zabawa dla każdego, uczy współdziałania i pracy zespołowej. Jako mama zachęcam wszystkich rodziców do wspólnego pieczenia i gotowania razem z naszymi pociechami, a także włączenia produktów zbożowych do codziennej, zbilansowanej diety!

Fotolia 103412391 Subscription Monthly M

Większość z nas ma świadomość, że wspólne gotowanie wpływa pozytywnie na wzajemne relacje z dzieckiem, a także, że jest to świetny sposób na oderwanie naszych maluchów od komputera, tabletu czy telewizora. Moje dzieci uwielbiają tworzyć coś kreatywnego razem ze mną, a w kuchni jedynym ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia. A co o rodzinnym gotowaniu mówią eksperci?

Gotowanie razem z dziećmi to doskonały sposób na naukę w najlepszej i ulubionej przez dzieci formie – poprzez zabawę. Nasze pociechy mogą czynnie zaangażować się w życie rodzinne i uczestniczyć w przygotowaniu posiłku. Produkty zbożowe są do tego idealne – wspólne pieczenie ciast, przygotowywanie potraw z makaronów, robienie kanapek czy wspólne jedzenie płatków na śniadanie to świetna zabawa dla całej rodzinyprzekonuje dietetyk Ania Jelonek.

Wiedzieliście o tym, ze produkty zbożowe zajmują trzecie miejsce w Piramidzie Zdrowego Żywienia, zaraz za aktywnością fizyczną, owocami i warzywami, opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia!? Oznacza to, że powinniśmy sięgać po nie tak często, jak to tylko możliwe!

W diecie dzieci istotny jest umiejętny dobór produktów oraz odpowiednia liczba posiłków w ciągu dnia, również tych ze zbóż. Szczególnie dla dzieci w wieku przedszkolnym bardzo ważna jest różnorodność produktów uwzględnianych w jadłospisie. Spożycie urozmaiconych gatunków pieczywa, produktów mącznych, kasz, makaronów, płatków oraz  innych przetworów zbożowych uzupełnia dietę  w węglowodany złożone, składniki mineralne i witaminy. Musimy pamiętać, że właściwy sposób odżywiania jest jednym z podstawowych czynników warunkujących prawidłowy rozwój fizyczny, umysłowy i społeczny dzieci, co przekłada się także na nawyki żywieniowe w późniejszym, dorosłym życiu.  To właśnie rodzice  własnym przykładem oraz tworzeniem pozytywnego klimatu dla zdrowych posiłków uczą dzieci co jest dobre, a nawet co jest smaczne - tłumaczy dietetyk Ania Jelonek.  

A teraz jeden z moich ulubionych przepisów:
OMLET Z OWOCAMI DLA CAŁEJ RODZINY
(1-2 porcje)

Składniki: 

  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki cukru 
  • kawałeczek masła do posmarowania patelni

 

Dodatki:

  • 1/2 szklanki malin, poziomek lub porzeczek 
  • bazylia

 

Alternatywna propozycja podania:

  • szybki sos jogurtowy z gorzką czekoladą: 50 g czekolady + 200 g jogurtu greckiego
  • miód lipowy (1 łyżka) 
  • szklanka soku pomarańczowego

 

Przygotowanie:

  • Białka oddzielić od żółtek. Mąkę przesiać do miseczki, dodać cukier. Białka ubić na sztywną pianę na wysokich obrotach miksera, następnie zmniejszyć obroty na średnie i stopniowo dodawać wymieszane żółtka, cały czas ubijając (przez około pół minuty). Zmniejszyć obroty na minimalne i stopniowo dodawać przesianą mąkę.
  • Od razu zacząć nagrzewać patelnię (z nieprzywierającą powłoką) o średnicy 18 - 20 cm na średnim ogniu przez około pół minuty. Na widelec nabrać kawałek masła i szybko posmarować nim dno i boki patelni. Wyłożyć masę, zmniejszyć ogień na średnio-mały i smażyć omlet (bez przykrycia) przez około 3-4 minuty, aż zacznie cichutko "skwierczeć".
  • Przełożyć omlet na drugą stronę (najlepiej za pomocą dwóch łopatek). Smażyć z drugiej strony przez około 2 minuty. Przełożyć na talerz, polać sosem jogurtowym (przepis poniżej) i posypać dowolnymi owocami lub dodać miodu. Podawać ze szklanką soku.  

 

Sos jogurtowy z czekoladą:

  • Do rondelka włożyć połamaną na kosteczki gorzką czekoladę, podgrzewać na malutkim ogniu cały czas mieszając, odstawić z ognia i stopniowo dodawać jogurt grecki cały czas mieszając.

 

Życzę Wam Smacznego!

Fotolia 69292251 Subscription Monthly XL

Kontakt

ul. Szkolna 2/4 lok 418

667 958 199

biuro@kfpz.pl